Ekologický institut Veronica používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k anonymnímu monitorování návštěvnosti našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies pro účely sledování návštěvnosti. Více informací o ochraně osobních údajů.
Naše firma chce jít s
dobou a v rámci ozelenění se chce nějak zapojit do
toho, jakým způsobem snížit svoji ekologickou stopu. Zajímaly by mě nějaké informace a příklady o současných trendech ve firmách v tomto ohledu.
Environmentální odpovědnost firem spadá pod obor společenské odpovědnosti firem. V tomto ohledu se v Česku snaží zlepšit situaci např. asociace ekologických neziskových organizací Zelený kruh, která vydala publikaci Společenská odpovědnost firem a ochrana životního prostředí, plnou příkladů z firem, nebo sdružení Business Leaders Forum, které provozuje portál CSR online, kde můžete hledat v databázi příklady od významných českých firem.
Na druhou stranu, leccos ze „zelených snah" je greenwashnig, tzv. natírání na zeleno, kterým se firmy snaží vylepšit svůj obraz, aniž by něco reálně pro životní prostředí dělaly (na toto téma vyšel rozsáhlý materiál v časopisu Sedmé generace 1/2008 ). Spotřebitelé si toho ovšem všímají, nedávno např vznikl mezinárodní projekt Greenwashing index (anglicky), kde lidé kriticky hodnotí jednotlivé „zelenající" iniciativy firem.
Při snižování ekologické stopy firmy nejdřív doporučujeme použít uhlíkovou (uhlíkovou) kalkulačku, kde si jednotlivec či firma může vypočítat výši svých emisí CO2 a zapojit se do offsetového, který financuje projekty na snížení emisí. Vyzkoušejte například emisní kalkulačku české Klimatické koalice kalkulacka.zmenaklimatu.cz.
Autor: Veronika Frélichová; Ekologická poradna Veronica
Další dotazy z kategorie: Ostatní Ekologická poradna Veronica
Ekologická poradna
je tu pro Vás
Celkový počet odpovězených dotazů 432. Nenašli jste zde odpověď na Váš dotaz, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo nám položte nový dotaz.