Ekologický institut Veronica používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k anonymnímu monitorování návštěvnosti našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies pro účely sledování návštěvnosti. Více informací o ochraně osobních údajů.
To je složitější otázka. Záleží na tom, zda se jedná o vadu odstranitelnou, nebo neodstranitelnou.
V prvním případě na peníze právo nemáte, ale prodejce je povinen vadu řádně a bezplatně odstranit, a to do 30 dní. Pokud zákazník věc ještě nepoužil, může požadovat rovnou výměnu věci, případně vadné součásti.
Pokud je vada neodstranitelná, zákazník si může vybrat, co dál. Buď má nárok na výměnu věci za bezvadnou, nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Pokud neodstranitelná vada nebrání řádnému užívání věci, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu.
Stejná práva jako u výskytu neodstranitelné vady má spotřebitel i tehdy, když má věc větší počet odstranitelných vad (podle soudní praxe se musí jednat nejméně o tři), nebo pokud se vada vyskytne vícekrát po opravě (nejméně dvakrát), případně když není odstranitelná vada opravena do třiceti dnů.
Autor: Radka Jarušková; Ekologická poradna Veronica
Další dotazy z kategorie: Ostatní Ekologická poradna Veronica
Ekologická poradna
je tu pro Vás
Celkový počet odpovězených dotazů 432. Nenašli jste zde odpověď na Váš dotaz, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo nám položte nový dotaz.